Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Вільногірської міської ради Дніпропетровської області

Сторінка реабілітолога

      Боклаг Марина Ігорівна

Дата народження: 16.12. 1993р.

Місце проживання: Дніпропетровська обл., м. Вільногірськ
Контактний телефон: 380674786106
Базова освіта, спеціальність та кваліфікація за дипломом :  Мелітопольський інститут екології та соціальних технологій вищого навчального закладу «Відкритий міжнародний  університет розвитку людини «Україна», спеціальність: «Фізична реабілітація», професійна кваліфікація «Магістр з фізичної реабілітації, викладач вищого навчального закладу»
Місце роботи, посада: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Вільногірської міської ради Дніпропетровської області, Вчитель-реабілітолог
Загальний стаж роботи в реабілітації дітей-інвалідів: 2р.
Стаж роботи на займаній посаді: 2р.
Кваліфікаційна категорія: Спеціаліст ІІ категорії
У яких курсах, конференціях, семінарах тощо брали участь: Участь у Х міжнародній інтернет – конференції «Соціальні та екологічні технології: актуальні проблеми теорії практики»; участь у семінарі на тему « Сучасні технології моніторингу та підвищення якості інклюзивної освіти в Україні»; участь у міжнародному семінарі-практикумі: «Інклюзивне навчання від теорії до практики»; та ін..
Яким досвідом із власної реабілітаційної практики могли би поділитися з колегами: проведена дослідницька робота на тему «Оптимізація стану хворих на ішемічну хворобу серця методами фізичної реабілітації». Розроблені індивідуальні програми з корекційно-розвиткової роботи з ЛФК для дітей дошкільного та шкільного віку з інтелектуальними порушеннями; з порушеннями спектру аутизму; з порушенями ОРА ; зі складними порушеннями (ОРА та інтелектуальні порушення).

 

 

Шановні батьки!

Вже від самого поняття “Лікувальна фізкультура” стає зрозуміло, що це приміщення не просто для уроків фізкультури або дитячого фітнесу. Головна задача цього приміщення, особливо коли воно перебуває на базі ІРЦ, це звичайно реабілітація. Саме тому, обладнаний цей кабінет за всіма найважливішими критеріями, як наприклад, модульність, а саме коли спеціаліст може відповідно до індивідуальних потреб дитини змінювати завдання та ступінь тяжкості роботи з окремим обладнанням, і звичайно, не менш важливий критерій - це безпека. Безпека це навіть найперший та найголовніший критерій! Питання безпеки не тільки важливе для правильної реабілітації дитини, а й для полегшення роботи спеціаліста, що працює з цією дитиною.

Дошка Євмінова, гімнастичні кільця, еспандери, велотренажери та бігові доріжки, обручі, педальні тренажери, «Скеледром» - це навіть не повний список того, чим обладнаний кабінет для реабілітації та фізичного розвитку дітей в ІРЦ.

Реабілітація фізичних порушень в Україні з’явилася порівняно недавно. У 1854 році в університеті святого Володимира виходить у світ праця: “Про значення гімнастики у житті людини і народів”. Тут спеціалісти розглядають можливості для поліпшення здоров’я через виконання фізичних вправ.

Лікувальна фізкультура, як дієвий метод корекції отримала своїх прихильників серед медиків на початку ХХ сторіччя. Саме тоді у Харкові починають досліджувати користь лікувальної гімнастики на волонтерах, які мали виробничі та військові травми. Всього у дослідженні взяло участь 3892 хворих. Протягом 1910-1916 років була напрацьована програма по фізичній реабілітації дітей і відкрито перший центр, де фізкультура мала значне місце для всіх вихованців. Реабілітолог, як професія, користується попитом після Другої світової війни.

Сьогодні відновлення здоров’я та працездатності не можливо уявити без виконання спеціальних вправ. Реабілітація рекомендована при захворюванні ОРА, ураженнях мозку та ЦНС, психічній інклюзії.

Навіть при таких захворюваннях, як аутизм, рекомендовані фізичні вправи. Цікаво, що ЛФК, масаж та вправи на гімнастичному обладнанні, лікарі рекомендують проходити дітям навіть з початковою стадією сколіозу. При плановому обстеженні, педіатри у половині випадів рекомендують проходити профілактику порушень постави у дитини. Інші фізичні порушення, коригуються в залежності від ступеня важкості.

Для того, щоб у навчальних закладах процес реабілітації став ефективним, був виданих 27 квітня 2018 року наказ МОН “Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти”.

Я, як вчитель-реабілітолог, знаю та застосовую у своїй діяльності:

•           основи чинного законодавства України про освіту, соціальний захист;

•           конвенцію про права дитини;

•           нормативні документи з питань навчання та виховання дітей, які мають вади у фізичному або розумовому розвитку;

•           теорію і практику корекційно-реабілітаційних процесів та розвитку дітей;

•           ефективні методи, форми та  прийоми реабілітаційної роботи, корекційного та компенсуючого навчання і виховання;

•           етичні норми й правила організації навчання і виховання дітей.

Працюю з дітьми за індивідуальними прогарами складеними на основі корекційних програм з ЛФК за нозологіями. Заняття проводяться індивідуальні та підгрупові.

Корекційні програми: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchannya-ditej-u-specialnih-zakladah-osviti/osvita-ditej-z-osoblivimi-potrebami/navchalni-programi/korekcijni-programi

Я, як вчитель-реабілітолог, виконую також діагностичну функцію. Є членом комісії з комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (оцінки фізичного розвитку). Працюю через автоматизовану систему роботи ІРЦ (https://ircenter.gov.ua/).

 

Подати заяву до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини можна онлайн через автоматизовану систему роботи ІРЦ (https://ircenter.gov.ua/).