НовиниВсі новини |
Сторінка реабілітолога
Дата народження: 21.06.1994р. Базова освіта, спеціальність та кваліфікація за дипломом: Запорізький національний університет, освітньо-кваліфікаційний рівень «спеціаліст», спеціальність «фізична реабілітація», освітня програма «фізична реабілітація», професійна кваліфікація «фахівець з фізичної реабілітації». Місце роботи, посада: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Вільногірської міської ради Дніпропетровської області, Вчитель-реабілітолог.
Одними з основних умов і факторів, які сприяють гармонійному розвитку дитини з порушеннями опоно-рухового апарату в закладі є систематичне запровадження занять з фізичної реабілітації. Фізична реабілітація передбачає застосування з лікувальною і профілактичною метою фізичних вправ і природних факторів у комплексному процесі формування, відновлення здоров'я, фізичного стану та працездатності дітей з особливими потребами. Вчитель-реабілітолог впродовж навчального року здійснює комплексну допомогу вихованцям закладу, впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушена функція опорно-рухового апарату. Сприяє максимально можливому розвитку (фізичному, моторному, тощо) дитини з особливими освітніми потребами, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції. Метою роботи реабілітолога у закладі є:
Під час індивідуальних занять з дітьми вчитель-реабілітолог працює над формуванням основних рухових функцій дітей відповідно до онтогенетичного розвитку, сприяє створенню відповідних умов для розвитку дитини в домашньому середовищі. Спрямовує зусилля на пригнічення впливу патологічних процесів та нормалізацію м’язового тонусу дітей з особливими потребами. Після проведення обстеження основних рухових навиків складається програма корекційних занять, за основу якої беруться програми МОН для дітей з ООП. Корекційні програми: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchannya-ditej-u-specialnih-zakladah-osviti/osvita-ditej-z-osoblivimi-potrebami/navchalni-programi/korekcijni-programi Програма реалізовується шляхом:
Вчитель-реабілітолог тісно співпрацює з батьками. Контроль за фізичним станом дітей здійснюється вчителем-реабілітологом два рази на рік або індивідуально. Вчитель - реабілітолог для кожної дитини підбирає індивідуальні комплекси вправ в залежності від тяжкості ураження і форми захворювання. Шляхи реалізації реабілітаційного втручання залежать від індивідуальних можливостей та потреб дитини. Основна форма проведення занять – індивідуальна. Заняття передбачають роботу вчителя-реабілітолога в безпосередньому контакті з дитиною. Завдання фізичної реабілітації:
Щоб уникнути подальших негативних змін у здоров’ї дитини, рухова активність для дітей з особливими потребами вкрай необхідна. Правильне фізичне виховання дітей зміцнює і загартовує організм, підвищує резистентність до впливу негативних факторів навколишнього середовища, є найбільш ефективним засобом неспецифічної профілактики і найважливішим стимулятором гармонійного росту і розвитку дитини з ООП. Напрямом роботи вчителя-реабілітолога є лікувально-фізична культура. Лікувальна фізична культура (ЛФК) – метод лікування, що полягає в застосуванні фізичних вправ і природних факторів природи до хворої людини з лікувально-профілактичними цілями. В основі цього методу лежить використання основної біологічної функції організму – руху. Реабілітація буде ефективною при дотриманні основних ії принципів: · Ранній початок реабілітаційних заходів. · Безперервність реабілітаційних заходів. · Комплексність реабілітаційних заходів. · Індивідуальність реабілітаційних заходів. · Необхідність фізичної реабілітації у колективі. Для ефективної реабіітації та фізичного розвитку дітей з освітніми потребами, кабінет вчителя-реабілітолога обладнанний різноманітним інвентарем - шведська стінка, дошка Євмінова, стіна для скелелазіння, м’яч гімнастичний, реабілітаційний тренажер для ніг та рук, гімнастичні палиці, ортопедичний коврик, балансири та інше.
Вчитель-реабілітолог, виконує також діагностичну функцію. Є членом комісії з комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (оцінки фізичного розвитку). Працює через автоматизовану систему роботи ІРЦ (https://ircenter.gov.ua/).
Подати заяву до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини можна онлайн через автоматизовану систему роботи ІРЦ (https://ircenter.gov.ua/).
|